Логін:   Лароль:  

Як продати себе роботодавцю

Багато претендентів вважають для себе принизливим хвалити на співбесіді свої навички, хвалитися досягненнями і звеличувати до небес деякі риси свого характеру. Дійсно, займатися самовихвалянням на інтерв'ю непродуктивно. Більш успішною є тактика, коли здобувач розповідає про свої сильні сторони так яскраво і «смачно», що його хочеться прямо зараз відвести на робоче місце і зарахувати в штат.

Як цього добитися? Як запропонувати свої послуги так, щоб мінімізувати ймовірність відмови?

Пропонуємо кілька практичних порад.


Моніторити вакансії потрібно вдумливо. Тактика «О, щось прикольне - давай-но пошлю резюме, раптом вигорить» - відразу після прочитання назви посади або рівня зарплати, як правило, не приносить успіху. Отримавши резюме, в більшості випадків не відповідне необхідним навичкам в повній мірі, роботодавець з чистою совістю відправляє його в утиль, навіть не перейнявшись відповіддю.

Тому продуктивніше буде перед відправкою резюме уважно прочитати, а що ж і кого ж шукає роботодавець. Часто трапляється, що в самому кінці опису посадових обов'язків роботодавець пише великими літерами, привертаючи увагу - обов'язковий досвід не менше ... років, або вільна англійська обов'язково. І саме ця умова «відрізає» ваша участь у конкурсі. Принаймні, без супровідного листа, який пояснює, чому ви вирішили брати участь у конкурсі, не повністю йому відповідаючи, тут не обійтися. Інакше ваше резюме буде сприйнято роботодавцем як банальний «авось», місце якого в кошику.

Обов'язки та особисті якості - ось два головні пункти, які вас «продають». Якщо ви дійсно вмієте і успішно робили все, про що написав роботодавець, витратьте п'ять хвилин, і переставте у вашому резюме ці обов'язки вище. Важливий нюанс - крім опису обов'язків в резюме повинні бути цифри і факти, що підтверджують їх успішність. Не сумнівайтеся - будь-яку посаду можна описати в цифрах, важливо підібрати їх правильно. Так, потрібно сісти, структурувати інформацію про ваш досвід: розкласти обов'язки по поличках і перерахувати. Якщо ви заповнювали в місяць 112 звітів - пишемо, якщо поповнили базу на 7 великих корпоративних клієнтів - в скарбничку.

Спочатку потрібно написати всі цифри, які приходять в голову при згадці про роботу. А далі потрібно відсортувати - ті, які не характеризують вас, як успішного фахівця, в резюме потрапити не повинні. Наприклад, якщо ви продавець, тоді кількість залучених клієнтів, підвищення продажів, відсоток виконання плану, зниження дебіторської заборгованості, зменшення падіння продажів - все, що стосується основних обов'язків, має бути описано яскравіше і докладніше, ніж кількість заповнених звітів, розробка маршрутів та інша побічна діяльність .

«Сторітеллінг» - наше все. Це не означає, що потрібно брехати в питанні досвіду, досягнень або володіння програмами. В даному випадку сторітеллінг означає, що вам потрібно мати в запасі кілька правдивих історій з минулого досвіду, яскраво і навіть з гумором розповідають про ваші успіхи - як ви за ніч зробили презентацію, що підкорила аудиторію, продали народам крайньої півночі вагон снігу під новий рік, знайшли таксі шефу і довезли його на важливий рейс в строк. Важливо, щоб історія була невелика, яскрава і за вашим функціоналу (або близько того). Виняток можуть становити історії студентів, які шукають першу роботу і розповідають про чудеса під час навчання - вміння освоїти великий масив інформації, зрозуміти складні завдання і пояснити їх половині потоку - це все сюди.

На співбесіді дотримуйтесь розумний баланс «розмова-мовчання». Не зловживайте спогадами про минуле, але й не сидіть букою. Оптимальний рецепт - вступний розповідь про себе, що не повторює ваше резюме (хвилин на 5 від сили) + перша історія з життя (див. Попередній пункт). Потім короткі, але точні відповіді на запитання інтерв'юера. Якщо не розумієте, про що запитують, чи що потрібно уточнити - перепитуйте, не соромтеся. І, наостанок - ваші запитання. Цей момент не можна пропускати - багато роботодавців за кількістю та змістом питань судять про зацікавленість здобувача.

Якщо відчуваєте, що на співбесіді «Не дотиснули» - надішліть лист подяки. Але в ньому не тільки подякуйте за приділену увагу, але і додайте пару слів про своє успішному досвіді - про що посоромилися, наприклад, згадати на інтерв'ю.

Хороший працівник - це, за великим рахунком, такий же товар на ринку праці, як, наприклад, діаманти на ювелірному ринку. Але тільки від вас залежить, чи зможете ви бути діамантом або залишитеся непоказним камінчиком, на який практично немає попиту. Підіб'ємо підсумок - виділіть найбільш затребувані роботодавцями якості, опишіть або розкажіть про них коротко і яскраво, будьте переконливі і чарівні - і довгоочікувана робота у вас в руках.

Успішних вам інтерв'ю!
Автор: irina102 | Переглядів: 508